EN

פסטיבל הקליעה הבינלאומי הרביעי בפולין.

פסטיבל-קליעת-סלים-בפוזנן-פולין-בינלאומי-2019

פסטיבל הקליעה הבינלאומי, מתקיים אחת ל-4 שנים בעיירה קטנה בשם Nowy-Tomsyl שנמצאת כשעה מפוזנן. הפסטיבל התקיים ב 22-25 לאוגוסט, 2019. לי זאת הפעם הראשונה שבה אני משתתף בפסטיבל לקליעת סלים, והייתי מאוד נרגש לקראת הנסיעה. זהו פסטיבל שבמרכזו מתקיימת תחרות קליעה , אליו מגיעים כ 100 קולעים מארצות רבות בעולם ובמשך יומיים קולעים יחד, כל אחד לחוד קולע את הסל או יצירה דקורטיבית אחרת, לפי בחירתו.

נסעתי לתחרות בפולין יחד עם קולעת נוספת מהארץ בשם רעיה רייך . שנינו קולעים בסנסנים, ולכן הבאנו איתנו את חומרי הקליעה מהארץ. מזוודה מלאה בסנסנים וקצת בגדים.

יצאנו בטיסה ישירה לפוזנן, 3 ימים לפני הפסטיבל כדי להתכונן לפסטיבל. שכרנו דירה עד לפסטיבל. הפסטיבל התחיל ממש רק ביום שישי ולכן היה לנו יומיים לטייל בפוזנן, פוזנן עיר יפה ונחמדה וביומיים אפשר להספיק הכל וגם קצת קניות.

פוזנן-פולין-2019-יריד-הקליעה-הבינלאומי
הכיכר המרכזית בפוזנן
דוד-גרושקו-פוזנן-פולין-פסטיבל-קליעה-בין-לאומי
טיול בפוזנן

כבר למחרת הנחיתה, אחר הצהריים נסענו לכפר של הפסטיבל. הסנסנים דורשים השריה של כ 36 שעות. וכדי שחומרי הקליעה שלנו יהיה רכים ומוכנים לקליעה בפסטיבל. נסענו לשם כדי להשרותם במים לקראת התחרות.

טקס פתיחה

טקס הפתיחה של הפסטיבל נערך ביום חמישי אחר הצהריים. הטקס היה רשמי, עם נציג ממשלתי, וכלל נאומים רבים בפולנית (איזה שעמום). בטקס שולבו קטעי מוזיקה של להקות מסורתיות שהגיעו במיוחד לפסטיבל ונתנו אוירה למקום. המסורת התרבותית באירופה – בנויה על מלאכות קדומות כמו קליעה ואריגה. בשילוב של בגדים אוכל ומוזיקה מקומית והם משקיעים רבות בשימור המסורת הזו. בחלק ממדינות אירופה אף ישנה עדיין גילדה של קולעים, איגוד מקצועי של קולעי סלים. הגילדה דאגה לקולעים בשנים עברו וכיום היא משמשת בעיקר כמרכז תרבותי. לחברי הגילדה ישנם בגדי טקס חגיגיים, כמו שניתן לראות על חברי הגילדה הצרפתים שבאו לכבד אותנו בנוכחותם.

גילדת-הקולעים-איגוד-הצרפתי-פסטיבל-קליעת-סלים-בפולין
חברי הגילדה הצרפתית של קולעי הסלים

להקה שהגיע לפסטיבל משוויץ, הנושפת בקרן אלפים.

והנה תזמורת שומרי היער שלהם בכלי נשיפה:

והיתה גם להקה עממית פולנית :

הלהקות ליוו את הפסטיבל וניגנו מידי ערב, וכך הוסיפו אוירה וקלילות לכל האירוע.

התחרות

תחרות הקליעה נמשכה יומיים, בהם קיבלנו 15 שעות קליעה, עד להגשת היצירה. אני קלעתי מלכה כמו במשחק שחמט. (להרחבה על כך אכתוב בפוסט הבא)

למעשה היתה אפשרות נוספת להשתתף בתחרות, וזאת דרך משלוח עבודה קלועה בדואר מראש. אני שלחתי אליהם את המגן דוד הקלוע בסנסנים שהכנתי עם ידות דקל קלועות. זוהי עבודה גדולה, שהקוטר שלה גדול מ-1 מטר. להרחבה על קליעת המגן דוד .

סל-צורה-מגן-דוד-6-קצוות-קלוע-סנסנים-לתחרות-קליעה-בפולין
המגן-דוד הקלוע מוצג עם יתר העבודות שהשתתפו בתחרות בפולין.

התחרות נמשכה יומיים וביום השלישי של הפסטיבל בערב, ישנו טקס סיום בהם מודיעים על הזוכים, להרחבה על מה שקלעתי בפסטיבל. במהלך היום השלישי התקיימו סדנאות קליעה שונות. כך זכיתי להתנסות בטכניקות וחומרים אחרים שלרוב איני קולע בהם, היה ממש כיף ונחמד. זה גם זמן פנוי להיכרות ושיחות עם הקולעים האחרים שהגיעו ממדינות רבות בעולם. עם הקולעים שהגיעו ממזרח אירופה – יותר קשה לתקשר כי הם כמעט ולא דוברים אנגלית. יתר הקולעים דוברים אנגלית וזה מאפשר שיחות ולימוד אחד מהשני. כיום בעידן הרשתות החברתיות יותר קל לתחזק קשרים אלו, ניתן לעקוב אחד אחרי השני ולשמר חברויות וקשרים מסביב לעולם.

רעיה-רייך-דוד-גרושקו-פסטיבל-קליעת-סלים-הבינלאומי-הרביעי-בפולין
רעיה ואנכי בפסטיבל הקליעה בפולין

בערב התכנסנו לטקס הסיום ל פסטיבל לקליעת סלים, שבו הודיעו על הזוכים. כמו בכל תחרות אפשר היה להרגיש את המתח באויר, כולם מתרגשים ומחכים לפרסום התוצאות. אני זכיתי בפרס מיוחד שלא מן המניין על עבודתי.

פסל-דוב-קלוע-ערבה-פסטיבל-קליעת-סלים-פולין
דוב קלוע מערבה
רכב-מצופה-קליעה-בערבה-פולין
מכונית מצופה בקליעה מערבה

לפני החזרה לארץ היה לנו עוד יומיים לטייל שם באזור. חזרנו לארץ אחרי שבוע עמוסים בחוויות. יצא לי לפגוש ולהכיר המון קולעים מכל מיני מקומות בעולם ולהתרשם מעבודתם, כל אחד קולע בחומרים ובסגנון שונה, זה היה מפגש מרתק ומעשיר שפתח בתוכי דלתות רבות לרעיונות חדשים שיתגלו בפני בהמשך.

דילוג לתוכן