EN

רפרודוקציה של כדי חרס

שחזור-יצירת-אמנות-סל-סנסנים-כד-קלוע-רפרודוקציה-לעיצוב הבית-מתנה-אמנות-ישראלית

לפני למעלה מעשר שנים היה לי עסק קטן למסחר בעתיקות. בו מכרתי כל מיני עתיקות- כדי חרס, מטבעות, כלי זכוכית, כלי ברונזה ואבן. כמו העתיקות שאנו בדרך-כלל רואים במוזיאונים. כעבור כמה שנים החלטתי לסגור את העסק. מאז יש לי עדיין קשרים וגישה לכדי חרס עתיקים.
אני תמיד מחפש כיצד להתחדש. אני אוהב ליצור ולקלוע כל הזמן דברים חדשים. עלה לי הרעיון לעשות שחזור של כד עתיק. רפרודוקציה של כדי חרס עתיקים בני אלפי שנים, זה כמו שחזור יצירת אמנות.

רפרודוקציה של כד מתקופת הברונזה הקדומה

החלטתי לנסות, והתחלתי עם כד חרס מתקופת הברונזה הקדומה. הכד מתוארך ל 2500 BC – לפני הספירה, הכד נמצא פה בארץ ישראל. והוא מהתקופה הכנענית המקבילה בערך לתקופת אברהם אבינו.

כד-חרס-תקופה-כניענית-קדומה-עתיקות-ארץ-ישראל
כד חרס ארץ ישראלי – מתוארך לתקופת הברונזה המוקדמת

החלטתי להתחיל עם כד זה, כי יש לו בסיס רחב וזה יותר קל עם הבסיס מבחינת הקליעה. זאת חוויה מאתגרת , שדורשת כל הזמן לבדוק ולהשגיח על כיוון ותנועת הסל. לשים לב, לזויות של כלי החרס, כמה הוא נסגר או נפתח, האם הדפנות עולים בצורה ישרה או מעוגלת, זה מאתגר וכיף.

אז זוהי התוצאה – הנה הסל הקלוע ולידו הכד.

כד-קלוע-סנסנים-רפרודוקציה-אמנות-ישראלית-מקורית-יצירה
רפרודוקציה של כד מתקופת הברונזה הקדומה

רפרודוקציה של כד מתקופת הברזל

בהמשך החלטתי לעשות רפרודוקציה לכד נוסף. לקחתי כד עם צורה שונה לגמרי, כד חרס מתקופת הברזל. הכד נמצא פה באדמת ארץ ישראל. והוא מתוארך ל 1000 BC, לפני הספירה – שזה בערך תקופת השופטים. בשחזור אמנותי מנסים שזה יראה אותו הדבר, אבל אני בחרתי לעשות שחזור יצירת אמנות שאינה זהה.

הקושי בסל הנוכחי היה הבסיס המאוד צר שלו. ולכן החלטתי לעשות לו בסיס קטן מעץ ומשם להמשיך לקלוע את כל הסל. באופן הזה הסל-כד יוכל לעמוד.

בסיס-עץ-לכד-קלוע-סנסנים
הבסיס של הסל.

לסל הזה יש צורה מיוחדת, אני מאוד אוהב את התוצאה הסופית של הסל. אנשים נכנסים אלי לחדר וישר עיניהם מתמגנטות על הסל. הוא באמת מיוחד ומקסים.

הנה 2 הסלים אחד ליד השני:

שחזור-יצירת-אמנות-סל-קלוע-סנסנים-לעיצוב-הבית-רפרודוקציה-מתנה-לבית-לאישה

לקניית סלים קלועים מסנסנים מוזמנים להיכנס לחנות, להזמנות מיוחדות של סלים – צרו קשר.

דילוג לתוכן