EN

מוזיאוני קליעת סלים

דמויות-קלועות-סלים-קליעת-סלים-פסלים-מפוסלים-קש-ערבה-מוזיאון-לקליעת-סלים

קליעת סלים היא חלק מהמסורת התרבותית באירופה. כחלק משימור התרבות ושימור מלאכות קדומות הוקמו מוזיאוני קליעת סלים ומרכזי  תרבות רבים שמציגים את נושא קליעת הסלים. בביקוריי הקצרים באירופה יצא לי לראות מספר מוזיאונים שכאלו, בהם אפשר למצוא הרבה מוצרים קלועים יפים ומעניינים ודוגמאות רבות ומגוונות למקום הנרחב שתפסו הסלים בפרט והמוצרים הקלועים בכלל בכל משקי הבית באירופה בעבר.

מוזיאון-קליעה-צרפת-אומנות-הקליעה-כיסא-קלוע-בערה=בה-קליעת-סלים-קישוטים-לבית
כיסא נכים, כרכרה קטנה – צולם במוזיאון הקליעה, וולברג, צרפת

לאור זאת, חובב קליעה המתכנן טיול באירופה, והמעוניין לראות סלים וקולעים. כדאי שיערך לנסיעה מראש וטוב שיעשה לפניה חיפוש בגוגל או בפייסבוק או באינסטגרם. החיפוש יהיה תחת השם "קליעת סלים" בשפת המדינה שבה הוא עתיד לבקר. כך יקבל אינפורמציה רבה על קולעי סלים וגם על מוזיאונים וירידים באותם מקומות וארצות שבהם הוא עתיד לבקר. אני ממליץ בחום לשלב מפגש עם תחום קליעת הסלים במהלך הביקור באירופה. זאת הזדמנות נפלאה לראות את המקומות מזוית שונה ומעניינת. בנוסף זאת גם הזדמנות להציץ במסורת הקליעה במקומות שלרוב היא עדיין חייה ובועטת.

דמויות-קלועות-סלים-קליעת-סלים-פסלים-מפוסלים-קש-ערבה-מוזיאון-לקליעת-סלים
דמויות קלועות, ממוזיאון הקליעה, וולברג, צרפת

חשוב לזכור שלרוב מדובר במוזיאונים קטנים, בהם מציגים מבחר מצומצם של סלים וחפצים קלועים. הביקור במרכזי תרבות אלו הוא קצר ולא אורך יותר משעה. המלצה אישית שלי : לבדוק מראש את השעות והימים בהם המוזיאונים פתוחים. היות וישנם מקומות רבים שפעילים רק בקיץ או בעונת התיירות.

סלי-קש-לבקבוקי-יין-ובירה-קישוט-לבית-סל-לבקבוק
מוזיאון הקליעה, וולברג, צרפת

את רשימת המוזיאונים אספתי מכמה מקורות ובעיקר מהאינטרנט, ולא ביקרתי ברובם. ולכן אני מתנצל מראש על טעויות ואי דיוקים אשר ייתכן וימצאו. בכל מקרה אני מזמין אתכם במידה ויצא לכם לראות מוזיאון קליעה או מרכז מבקרים בטיולכם באירופה. והוא  לא מופיע ברשימה שלי, לשלוח לי את הפרטים ואשמח להוסיפו לרשימה.

סלים-קלועים-מערבה-קליעת-סלים-סל-מניאטורי-חומרים-טבעיים-סל-לסלון-סל-קש
מוזיאון הקליעה, וולברג, צרפת – חלק ממאות הדוגמאות של סלים הנמצאים במוזיאון

מוזיאונים בגרמניה

מוזיאונים בצרפת

המוזיאון בשוויץ

מוזיאון באיטליה

מוזיאון בקפריסין

המוזיאון באנגליה

מוזיאון בספרד

ב-  Mas de Barberans
האתר: https://www.instagram.com/museudelapauma/

דילוג לתוכן