EN

טיפול בענפי הגפן

ענפי-גפן-מפותלים-ליצירה-בעץ-גולמי-לקליעת-סלים-לעיצוב-הבית-סלים-מפוסלים

בכרם נטוש ליד ביתי אספתי ענפי גפן כדי לשלבם בסלים. (לקריאה נוספת על איסוף ענפי הגפן). לענפי הגפן הגולמיים ישנה קליפה די עבה והקליפה היבשה של הגפן – מתפוררת ומתקלפת בקלות. לכן לא מתאים לשלב ענפי גפן עם קליפה בסלים. בגלל הלכלוך ופירורי העץ שיצאו ויפלו ממנו במהלך הזמן. לכן חייבים לנקות ולטפל בענפים לפני השימוש ולפני יצירה בענפי גפן ושילובם בקליעה.

ניקיון ראשוני

ניקיון הענפים נעשה בכמה שלבים. בשלב ראשון אני מתחיל ביד. אני משפשף ומקלף ביד – עם כפפות, את כל מה שמתקלף בקלות. בהמשך בעזרת סכין אני מגלף את השכבות החיצוניות של הקליפה.

שיוף הענפים

אחרי הניקיון הראשוני, אני משייף את הענף בעזרת מכשיר דרמל לצורתו הסופית. למי שלא מכיר, הדרמל יש מנוע שמסתובב וניתן לחבר אליו כל מיני סוגי ראשים קטנים בהתאם לסוג העבודה שברצוני לבצע. יש לו ראשים לשיוף עץ, לשיוף מתכת ואבן. אפשר לחבר לו מקדח, דיסק קטן לחיתוך, ועוד חיבורים רבים. הדרמל מיועד לעבודות עדינות ומאפשר לשייף ענף של גפן שהוא לא עץ ישר.

שיוף-עץ-דרמל-החלקה-של-ענפי-גפן-לקליעת-סלים-לעיצוב-הבית
שיוף-עצים-לקליעת-סלים-דקורציה-לעיצוב-הבית-עבודה-עם-דרמל-ענפי-גפן

כשמשייפים עץ, אם לוקחים כלי חזק מידי, כמו משחזת דיסק יש בזה סיכון. משחזת יכולה בקלות לשייף יותר מידי, כי הוא כלי עוצמתי וחזק. במידה ומשייפים יותר מידי, לא ניתן ללכת אחורה ולבטל את השיוף. שיוף יתר יביא לאיבוד הפיתוליות והתנועה העדינה הקיימת בענף הגפן. לכן בחרתי  בכלי שיוף שהוא מצד אחד מספיק חזק, אבל מצד שני השיוף נעשה לאט ובעדינות. כדי לשמור על יופיו וצורתו של הענף. הדרמל הוא כלי פחות עוצמתי, אבל הוא בסופו של דבר גם יותר בטוח למשתמש.

אחד הדברים המבאסים בשיוף, הוא שנוצר המון אבק, אבל ממש המון. להגנה על העיניים אני שם משקפיים לקילוף בצל. כי הם ממש סוגרים על העיניים מסביב שלא יכנס אליהם אבק, ועל הפה והאף מסיכה. ואוזניות לרעש באוזניים. ההגנה ממש עוזרת להצליח לשייף במשך כמה שעות.

וכך אחרי יום או ימי עבודה אני מקבל ערימה של ענפי גפן משוייפים המוכנים לשילוב בסלים. השלב הראשון לפני יצירה בענפי גפן

ענפי-גפן-משוייפים-מוחלקים-לקליעת-סלים-עבודה-יצירה-בעץ-גולמי
דילוג לתוכן